وت شاپ بلاگ (دامپزشکی و دامپروری)

کتاب ، جزوه ، فیلم ، اپلیکیشن در زمینه دامپزشکی و حیوانات

وت شاپ بلاگ (دامپزشکی و دامپروری)

کتاب ، جزوه ، فیلم ، اپلیکیشن در زمینه دامپزشکی و حیوانات

وت شاپ بلاگ (دامپزشکی و دامپروری)
فروشگاه دامپزشکی و دامپروری
اپلیکیشن دامپزشک همراه
آخرین نظرات

آسم یا تنگی نفس در کبوتر

دوشنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸ ب.ظ

آسم یا تنگی نفس در کبوتر

عموما به دنبال شکلهای مزمن بیماریهای عفونی تنفسی در پرندگان ممکن است عارضه آسم یا تنگی نفس در آنها پدید آید که با نشانه هایی مانند صداهای سوتی شکل و خس خس و اشکال در تنفس پرنده تشخیص داده می شود. در بین کوشش ها و اقداماتی که برای درمان آسم به عمل آمده است، از درمان های تقویتی و خورانیدن تونیک ها و استفاده از جیره غذایی مخصوص در مبتلایان به این عارضه نتایج رضایت بخش به دست آمده است. گاهی به نظر می رسد که تجویز یک دوره آنتی بیوتیک به منظور کنترل عفونتهای تنفسی لازم است.

پرندگانی که به عارضه آسم دچار می شوند، به علت وجود حالت تشنج در عضلات نایژه ها و نایژک ها در عمل تنفس آنها اشکال پیش می آید. در بسیاری از موارد، کبوترهایی که به این حالت یعنی دشواری تنفس دچار شده اند، به درمان با استروئیدها پاسخ مناسبی داده اند. برای این منظور باید روزانه یک عدد قرص پنج میلی گرمی پردنیزولون که به خوبی در آب حل می شود در چهل میلی لیتر آب آشامیدنی پرنده اضافه نمود. راه دیگر حل کردن مقدار پانزده میلی گرم پردنیزولون در ۶۰ میلی لیتر آب و چکاندن روزانه سه قطره از آن در دهان پرنده بیمار در دو نوبت است. استفاده از این روش اگرچه زحمت بیشتری دارد ولی نتیجه درمانی آن به مراتب بهتر خواهد بود.

vetshoop.ir

اپلیکیشن موبایل دامپزشک همراه

برای تهیه محصولات دامپزشکی و دامپروری ، کتابها و فیلم های آموزشی از قسمت زیر استفاده کنید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی