وت شاپ بلاگ (دامپزشکی و دامپروری)

کتاب ، جزوه ، فیلم ، اپلیکیشن در زمینه دامپزشکی و حیوانات

وت شاپ بلاگ (دامپزشکی و دامپروری)

کتاب ، جزوه ، فیلم ، اپلیکیشن در زمینه دامپزشکی و حیوانات

وت شاپ بلاگ (دامپزشکی و دامپروری)
فروشگاه دامپزشکی و دامپروری
اپلیکیشن دامپزشک همراه
آخرین نظرات

اتساع سوراخ خارجی بینی در طوطی

شنبه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۲، ۰۴:۵۲ ب.ظ

اتساع سوراخ خارجی بینی در طوطی

در ابتدا تنها یک عدم تقارن در سوراخ بینی وجود دارد، اما با گذشت زمان این عدم تقارن در قطر بینی بزرگتر و بزرگتر می شود. در یکی از منابع بروز چنین تغییر ساختاری در بینی می تواند بعنوان عامل مستعد کننده در بروز بیماری همچون کاندیدیازیس ذکر شده است.

این بیماری ممکن است با رینیت اشتباه شود. رینیت بیماری است که در اثر کمبود ویتامین A روی میدهد. این کمبود موجب ضخیم شدن اپیتلیوم تنفسی و کاهش تاثیر سیستم ایمنی موضعی می شود. در برخی موارد رینیت باعث تخریب پیشرونده بافت های نرم موجود در سوراخ بینی می شود تا بدانجا که باعث تخریب استخوان ها و سینوس ها می شود. میکروارگانیسم هایی که از رینیت جدا می شوند شامل باکتری اشرشیاکلی، پزودوموناس و کلبسیلا می باشند. علاوه بر آن، قارچ ها، بویژه آسپرژیلوس نیز دیده می شود. نکته قابل توجه در تفریق این دو بیماری آنست که رینیت در نسوج نرم اطراف سوراخ بینی روی می دهد ولی بیماری اتساع سوراخ خارجی بینی نسوج سخت و شاخی اطراف سوراخ بینی و منقار را تحت شعاع قرار می دهد. اطلاعات زیادی در مورد بیماری اتساع سوراخ خارجی بینی طوطی برزیلی در منابع موجود نیست.

vetshoop.ir

اپلیکیشن موبایل دامپزشک همراه

برای تهیه محصولات دامپزشکی و دامپروری ، کتابها و فیلم های آموزشی از قسمت زیر استفاده کنید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی