وت شاپ بلاگ (دامپزشکی و دامپروری)

کتاب ، جزوه ، فیلم ، اپلیکیشن در زمینه دامپزشکی و حیوانات

وت شاپ بلاگ (دامپزشکی و دامپروری)

کتاب ، جزوه ، فیلم ، اپلیکیشن در زمینه دامپزشکی و حیوانات

وت شاپ بلاگ (دامپزشکی و دامپروری)
فروشگاه دامپزشکی و دامپروری
اپلیکیشن دامپزشک همراه
آخرین نظرات

تعیین سن کاسکو با استفاده از رنگ چشم

دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۳۵ ق.ظ

تعیین سن کاسکو با استفاده از رنگ چشم

(pupil) در تمامی موجودات وجود دارد و وسیله اصلی دیدن به شمار می رود و در اطراف این عدسی بافتی قرار دارد که عنبیه چشم نامیده می شود و می تواند در حیوانات مختلف به رنگهای مختلف دیده شود.

در طوطی خاکستری زیر 6 ماه سن ، رنگ عنبیه چشم کاملا تیره است ، البته باید دقت داشت که برخی از افراد برای دیدن عنبیه چشم ، پرنده را به مناطق پر نور می برند که در این حالت عدسی چشم به بیشترین میزان باز می شود و باعث می گردد که شخص گمان کند که عنبیه تیره است.در طول 6 ماه دوم رنگ عنبیه خاکستری روشن خواهد بود و در طول سال دوم زندگی رنگ عنبیه چشم سفید خاکستری فام خواهد بود .از اغاز سال سوم و تا پایان ان سال رنگ عنبیه چشم به رنگ زرد روشن در می اید.برای مشاهده بهتر رنگ عنبیه چشم باید انرا در نور معمولی و کافی نگاه کرد تا میزان رنگ امیزی عنبیه به بهترین نحوی قابل دیدن باشد .

تشخیص سن کاسکو از روی چشم

پس از گذشت 3 سال از سن پرنده و تا پایان عمر رنگ عنبیه تغییر چندانی نمیکند و برای تعیین سن پرنده از 3 سالگی به بعد باید به سایر مشخصات افزایش سن نظیروضعیت منقار و فلس های پای پرنده و چنگالها دقت کرد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۳۱
امین زمانی پور

دامپزشکی

کاسکو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی